fbpx

DZIADY - NOC DRUGA

PREMIERA – 27.05.2017, SUPRAŚL | CZAS TRWANIA SPEKTAKLU: 90 minut

Na podstawie iii części dramatu Adama Mickiewicza

REŻYSERIA: Piotr Tomaszuk

SCENOGRAFIA: Mateusz Kasprzak

MUZYKA: Jacek Hałas

WYKONANIE PARTII INSTRUMENTALNYCH: Adrian Jakuć-Łukaszewicz i Piotr Tomaszuk 

DZIADY - NOC DRUGA

„Przeczytać Mickiewicza – to jedno. Zrozumieć Mickiewicza – to drugie. Ale usłyszeć Mickiewicza, to coś jeszcze zupełnie innego. Osobiście, po dwóch latach spędzonych na pracy nad „Dziadami”, mam wrażenie, że są one wielką partyturą. Ta muzyka ukryta jest w słowach, to requiem dedykowane męczennikom „narodowej sprawy”.  – Piotr Tomaszuk 

Spektakl bierze udział w III edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.

OBSADA

KONRAD

Rafał
Gąsowski

GUŚLARZ

Piotr
Tomaszuk

PANI ROLLINSON/więzień

Monika
Kwiatkowska

EWA/więzień

Katarzyna
Wolak-Gąsowska

KSIĄDZ PIOTR/SENATOR

Dariusz
Matys

DIABEŁ/więzień

Magdalena Dąbrowska

DIABEŁ/Więzień

Mateusz
Stasiulewicz

Adrian Jakuć

UCZEŃ GUŚLARZA

Adrian
Jakuć-Łukaszewicz

RECENZJE

Ewa Bąk
Blog Okiem widza

„DZIADY-NOC DRUGA Teatru WIERSZALIN to seans magiczny, metafizyczny. Czysta poezja. Metafora.”

Jacek Kopciński
Miesięcznik „Teatr”

Mamy więc intymny teatr Guślarza i wewnętrzny teatr Konrada, oba spięte niezwykłymi dźwiękami „starych” pogańskich pieśni i „nowych” rewolucyjnych arii operowych, ale na poziomie emocji odległe! Tomaszuk jest skupiony, wyciszony, delikatny – Konrad jest głośny, agresywny i dopiero w finale natchniony. Ma to oczywiście swój sens, ale też rodzi w odbiorcach pewien dysonans. Chyba teatr Guślarza jest ciekawszy niż teatr Konrada, mimo iż to aktor wypowiada romantyczny sen reżysera o rozpaczy i miłości! Chciałoby się dłużej być w świecie rozmarzonego artysty, który od czasu do czasu siada do instrumentów, a krócej w świecie hałaśliwego więźnia i jego upiorów. Teatr Guślarza, choć minimalny, ma więcej barw i odcieni, teatr Konrada, choć na całą scenę, jest monochromatyczny i dość monotonny, mimo że na koniec rozświetlony mistycznym promieniem.

Monika Żmijewska
Gazeta Wyborcza

Piękny, wnikający do środka i zostający w głowie na długo spektakl.


Dorota Sokołowska
Polskie Radio Białystok

Supraska scena zapisuje się w historii wielkich spektakli.

Jerzy Doroszkiewicz
Kurier Poranny

„Dziady – noc druga” to koncertowa gra Rafała Gąsowskiego z naprawdę Wielką Improwizacją.

NAGRODY

złoty ryngraf

 DZIADY NOC I, NOC II

Festiwal Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość” 

Warszawa 2021 

grand prix

dziady noc ii

23. Festiwal „Zderzenie Teatrów”

Kłodzko 2017 

nagroda krytyka teatralnego wiesława kowalskiego

 DZIADY NOC II

Przyznana Rafałowi Gąsowskiemu za kreację aktorską

23. Festiwal „Zderzenie Teatrów”

Kłodzko 2017

NAGRODA MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO

DZIADY NOC II

43. Opolskie Konfrontacje Teatralne  „Klasyka Polska”

Opole 2018

nominacja do nagrody im. aleksandra zelwerowicza

dziady noc ii

Za najlepszą kreację aktorską w sezonie 2016/2017, za rolę Konrada dla Rafała Gąsowskiego 

Shopping Cart
Skip to content